Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, May 25

4th: Monthly Check-up~OVERWEIGHT



Ala,,,menci sungguhla bila doktor India tu ckp kena observe weight...Dia tgk kt nota yg misi tu tulis buku fink tu berat aku naik 2.6kg... Previous weight 59.2kg...Tapi kannnnnnnnn,,,Hb aku normal, urine aku pun ok...So memang takde masalah langsung..Cume berat jela..Nak wat camne,,,,kan aku ckp selera aku memang sangggggaaaaaaaaaatttttttt besau....

Ni first time check-up yang buat ultrasound..ala,,scan baby laaaa...Klinik kerajaan hanya akan scan baby 2 or 3 kali aje..So, jangan harapla nak tiap2 bulan ko dpt scan free kt KK...Lepas test urine, hb, jumpa misi, terus g jumpa doktor...Time ni la dr tgk catatan yg misi tu tulis aku overweight! watdehek! hahahaa...Then dr soh baring nak scan perut....

Baby SANGAT AKTIF.. dr tu senyum2 tgk baby gerak2 kan tangan dia..Then dr tunjukkan jntung baby tgh berdegup2,,ukur panjang kepala, bdn baby sume..Uri pun ok, kat atas, bak kata dr..heheee..Then dr tu ckp gender tak nampak lagi,kalau nak taw gender, by 22weeks tu bule la g scan...Rase macam nak nangis pun ada bila dr ckp baby ni sehat n evertyhing is fine  ^___________^

Aku terpikir2 mungkin baby ni aktif sangat tu yang aku jadi kuat makan kot....Iye ke??? kang aku ckp cmgini dkt en.suamey mesti dia ckp aku suke blame baby..muahahahahaaaa......

Tapi kannn, satu jela nak komplen..Sebabnya ultrasound kt KK ni aku ase outdated la...hehehee...AMPUNN la buat staff2 kesihatan ye..Bukan ape, sekarang ni kan ultrasound ade 2 monitor..1 for doctor's view,,other 1 for patient's view...tp kat KK ni,,aku la kena teleng leher tgk monitor tu..Da la monitor kelabu asap..aku tak berapa jelas sangat tgk beby tu...Tp iyekan ajela dr tu ckp..heheee...Agaknya sbb aku tgk dr tepi kot tu yang tak nampak sangat...tp masa beby angkat tgn aku nampak..heheheeeeeeeeee.. SUKA SANGAT ...

Next check-up 22/6..masa tu insyaAllah masuk 23 weeks...Tp bile tgk calender,,22/6 tu ade follow up ENT kt Hospital Putrajaya..Hmmmm,,pagi cek perut,,ptg cek telinga...Agak2 bule dpt MC tak on that day??mueheheheee



p/s: 
Doktor pesan kurangkan makan karbohidrat..tp pas cek up balik umah jap terus bantai nasi 1 polistrin...Balik opis tgk ade lak sebungkus nasi ayam atas meja...Kak Ton belanja...Rezeki baby ni...Aduiii,,macamane la aku nak elak makan nasi..sumber karbohidrat utama tu!! hahahahah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...