Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, May 27

#1 ::Baby's Stuff::

Mood :masih mengantuk!


Kali ni aku nak bebel pasal baby's stuff...Aku berani kerat kuku,, 1st mumy 2 be mesti sanggggatttt EXCITED utk beli barang2 baby kan...Tak kisahla baju ke, mainan ke,,botol susu ke,,lampin dan sebagainya..

Aku pun suke jugak tgk mende2 ni...TAPIIIII,,wat masa sekarang takde la pulak rase nak beli barang2 tu sekarang...Bukan apa,,banyak benda buley berlaku..lagipun tak taw gender baby lagii..Buatnya aku beli baju fink banyak2,,last2 kuar boy,,,tak ke jambu anak aku nanti..mueheheheee....Lagi satu aku ase tak perlu kot pada peringkat kurang 6 bulan untuk beli benda2 ni.....Ade sesetengah argue,kena beli awal2 sebab barang baby sangat mahal..tak di nafikan la...Aku tengok rege stroller pun main ratus2 je..Aihhhhh

Cuma sekarang aku tengah survey2 tentang Cloth Diaper ni..Aku tgk testis sume cakap bagus and menjimatkan..(even leceh sbb perlu basuh selalu).. Aku ade gak bukak website yang jual cloth diaper ni..Tapi masih lagi tak paham istilah2 yg diorg pakai..Tp ada jugak outlet dekat Presint 15...Ingat nak g usha je dulu..Agak2 da ready,,baru aku melabur...

Pasal botol susu BPA, sterilizer bagai ni,,aku kurang pasti..Aku ingat nanti nak menuntut je dari along & uda pasal benda2 ni..Yang aku taw,along ade pam susu..Agak2 bule share tak??hahaha..Hafiz da besau kann..Nak beli benda tu pon aku ase beratus jugak..Tapi utk working mumy,,elok sangatla beli..Bule pam susu banyak2, bagi apaknya beby minum time kite keja...heheheee

Yang aku da beli ialah Nursing Bra..Size tettt pun makin besau..Aihh,,Teringat zaman anak dara! Aku beli online kt FabulousMom..Masa ni tgh promotion..Sekarang pun masih wt sale till 31st May ni..2 lai, RM 60++...Aku beli pun sebab along cite dia beli selai nursing bra kt Modern Mum RM80... So aku ase bile aku beli online,mungkin jimat sikit kotttt...Tahla..Terpengaruh maybe!hahaha...Ala sebenarnya nursing bra ni kt mana2 pun ada jual..bawah RM50 da dapat..Ngade habiskan duet gaji je!!


Hmmm,,kena tunggu jela sampai masa yang sesuai utk beli brg2 ni...Tapiiii,,umi & abah da pilihkan kaler utk beby ni...It's Green Apple...Kaler ni unisex kannn...Hopefully bykla baju2 kaler gini...Abahnye pun memang suke kaler ijaw ni..Semalam beli bangku toilet pun dia soh amek kaler green...Haiiihhh,,layankan jela...




4.30pm sharp!!!!!!!!!! jom membalikkan diri!!!!!!!!!!!!!!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...