Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, March 30

2nd: Monthly Check-Up~ KUAT MAKAN

nie entry basi sbb da lame tak pegang lappy.ngeeee~

senin ritu g cek up kt KK Putrajaya.Appointment supposed at 8.40am tp taw jela kan,,nak tunggu turn ofkos la lame..so pagi2 buta aku p opis dulu..konon2 isi borang kua la kejap..heheee.pas da jmpa CC, aku pun zass ke klinik..cari parking elok2,,pastu makan jap dlm keta..mak buyong lapar!hehe

Dalam kol 7.55am tu barula lenggang kangkung masuk klinik...Dapat turn 8047..no sekarang 8007..hahaaa..tunggu turn no adelah lebih kurang 1jam 40menet..tu br regist,,belum jmp dokter lg..haaaazzabbb kan..hehee

Tok cek up kali ni,,aku wt test air kencing n cek HB..Dua2 test tu alhamdullilah,,sume ok...Then pegi bilik 16 lak..Time ni tunggu jap je..Kena check dengan JM..ala,,first time dulu pon JM jgk yang cek..Tp kannnnnn,,,,misi tu ckp berat aku da naikkkkkkkkkkkkk......Berat naik tak ape,,tp tak sama dengan usia kandungan...Aku kan baru 2 bln lebih..tetibe berat naik 1.7kg... Dulu timbang 56+ kg je. Misi tu da pesan kurangkan makanan karbohidrat mcm nasi ,roti,,kuetiow...duududuuuu..Misi tu macam taw2 je tula makanan peberet aku! Dia takut kalo berat naik,,nanti dpt beby besar or ibu dpt kencing manis...Waniey,,sile GERUN!

Yela,,dulu time muntah2 teruk, aku mane lalu nak makan sangat..Makan je uweekkkk balik...Time skarang ni aku ase selera aku makin menjadi2..tu yang makannnnn je....Lagi satu suke sangat ice blended coklat...heheeee..Kalo tak pun carrot O..makanan lak skang ni suke benor makan nasi goreng paprik..Nasi takle amik byk,,suke ratah lauk dia je...

lepas dengar misi tu ckp,,aku mulela ase tanak mkn byk da...konon2 merajuk kt diri sendiri.. ape kes!hahaha
TAKDER MAKNENYER!!!


Ok,,cek-up settled at 10am tp misi tu bagi time slip till 11am..apelagi,,aku panjang kaki ke foodcourt la..besela,,kate kuat mkn skrg..hahaha..Tapaw siap2nasi ayam dengan carrot 0...tu tok lunch kt opis la...hehehee..


Ampun la beby,,umi mmg kuat mkn skrg..Kuat makan tp malas wat keja!hahaha..Cian abah slalu kena tolong umi..Abah skarang rajin gak masak..kikiii..comeyla abah! Umi suke bila abah wat cekodok pisang leper,,da macam kerepek umi makan..sedap ooooo





p/s: b,,org puji lebih2 ni,,mlmni kite nak diner ape?ahahah


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...