Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, April 2

Makan+Makan=Malas


Selamat Malam..
ceceeeeehhh,,asenye jarang menaip time mlm nih...Busan la pulak en.suamey keja,dokla sorg2 kt umah..tataw da nak watpe..

Sejak preggy ni taw2 jela,,kemalasan semakin menjadi2 especially nak memasak..aku tatawla ape pesen jd malas sgt ni.Dulu bkn main rajin,siap print out resipi2 nak try masak..skg ni masuk dapo pun ase bercinta gila!hahaha....Kesudahnnya,,en.suamey yang ensem lg comeyla jd chef...arituh 2mlm berturut2 suamey masak utk diner.simple2 je,tp kenyangla lakibini ni makan..Aku?? membongkang dalam bilik,,tv tengok aku! Taw2 je laki aku masuk bwk makanan,,hahaha...Sayang gile la kt b...Mmg suamey terbaek la!

Semalam MIL n FIL dtg tdo umah..so smlm diner adalah dilua rumah..heheee.makan kt Restoran Village View, Bangi..Okla,,servis pon cepat.Kena pulak time lapar,,mmg sedap jela..Then pagi tadi utk sarapan,beli saja di bawah..hihiiii(kan sifat malas tu terserlah!)

Tapi kannnn,,dalam kol 10 lebih tu,,perot aku da lapar balik...Mcm segan lak nak mintak mil aku masak,,so aku merajenkan diri buat goreng pisang! Wat ikut resipi mak n hasilnya,,,licin la...Syabas kpd diri sendiri sbb pandai masak n tetibe rajin..hahahaa

After lunch mil balik umah along pulak..tu yang sekarang ni dok sorang2 melangok kt umah ni..Tido toksah nak ckpla..tanpa kesedaran! Bangun solat asar barula dtg semangat rajin nak mengiron baju bajan tok seminggu...Seluar en.suamey jugak da gosok...Vangga2..hahaha

Pas tu mula la perot meragam lagi mintak kena isi..Ishhh,,ni beby yang lapo ke aku yang mengada2...huhuu..Tetibe teringat Crispy popia kt Alamanda..Sms en.suamey ckpla aku teringin mkn benda tu..tp ko agak2la..laki tgh keja kot..balik umah pon kol 12mlm..Nak drive sendiri,,aku ni cuak lak nak parking kt situ..So,,aku tak jadila nak kempunan..heheheh.

Sebabkan malas nak masak n nak turun bawah beli mknn,,,aku dengan semangatnye order piza DOMINO via online jer..b4 oder tu tgk gak dulu purse,,cukup tak duit..hihiii..naya je nantii...

Senang je oder online ni..Jimat masa,jimat duit tepon,,jimat tenaga...Kena la register dulu pastu oderla sepuas napsu korang!heeeeeeeeehe.utk mlm dok sorg2 ni aku order regular piza n chocolate lava.....Choc lava ni lebih kurang cm muffin je,tp veryyyyyyyyyyy richhhhhhhhhh with choc! serious! Makan tu ase nekmat gilllllllll...Iyola,,aku ni pecinta coklat ok...(abesla klo beby aku sok kale coklat..hihiii)
bApaKK sedap choc lava dia! bagi 5* la!!!!!!!!

 
Alhamdullilah,,kenyang aku mkn choc lava n 3 kpg piza..lagi 3kpg tinggalkan utk en.suamey balik kol 12mlm nti..heheeeee


 


notakaki: terpakse format balik memory card hp ni..kena virus la pulak..ni mesti kena kt opis ni..ishhhhhhhhhh..tekanan!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...