Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, April 14

Penang yang Pening

Fuuhhhhhhhhhh............berhabuk da blog..

Mood penat balik dari Penang tak hilang lagi..Kat hotel pun tak dan nak berblog..Lagipun bawak henpon en.suamey,,agak tak syiokk utk bertenet..Setakat fb tu gagah lagi la aku nk tgk..heheeeeee

Nak story la journey aku p sana..Ni 2nd time aku g kursus kt Penang..Dulu kt Royal Hotel,betul2 kt dgn bandar..3 ari lepas aku p Bukit Jawi Golf Resort.Aku mmg nak naik flight je sbb malas nak drive jauh2,,sorang2 lak tuh..kalo en.suamey nak ikut, xpe la jgk kannnn...

Ari senin tu mintak en.suamey anta ke Putrajaya Sentral. Memula nak mintak anta kol 11 lebih,,tp en.suamey nk anta kol 12,,dia teros g keja...ok fine,,aku ase sempat kot nak kejar flight kol 1.55pm.. Sampai je sentral,,tren baru blah n have 2 wait about 22mins..congak2,,kol 1 jugak kot baru sampai KLIA..ok,,dan lagiii...

Menunggu tren punya lama,,sampai bule dpt kawan baru..heheee...ok,,sampai KLIA teros berlari ke kaunter..Takut tak sempat check-in..... Dannnnnnnnnnn,,memang betul punnnn..time aku betul2 sampi kt kaunter MAS,,aku terdengar announcement final call for MH1148 to Penang...mak cuak ok! Cepat2 check in berlari lgi ke departure hall...dengggggggggg,,termengeah2 aku...masa tu lari pegang perut...terpikir lak kt beby ni mesti goyang2 kt dalam..huhuuuuuu..da lepas kastam sume,,kena lgi lari ke dalam..aduhhhh,,penat kau! Nasib baik la sempat je semua walaupun terpaksa berlari..huhuu...

Da sampai Airport Penang kena amik cab ke resort tu....ckpla nak ke  Bukit Jawi Golf Resort..Akak tu ckp,,jauh tu dik,,kena patah balik seberang...RM126..tu dia!!!!! nasib aku tak pengsan kt situ! nak kuarkan duit nak byar,,tetibe akak tu ckp,,adikk,,ni baru rm70...dengggggg!! duit tak cukup!uwaaaaaaaaaaaaaaaa~ nasibla kt akaun ade lagi duit....uwawa...mencik2....balik kl nti kena la meminjam dr ceti!hahaha....ok,,mmg tempat tu jauh dr airport..no wonder la mahal...takpe,,nanti aku claim lebih..heheee..Aku bule terlelap dlm cab tuh..huhuu

Da selamat sampai resaort,,aku terus bergolek tido..penat+pening..

Untuk balik ke kl.aku mintak hotel uruskan cab..aku demand taknak bayar lebih dari seratus. Alhamdullilah,,ade staff hotel tu sudi hantar aku dgn bayaran RM70...okla kan..aku bule bayar dengan senyuman..hihiiii


Pasni kalo di suruh g kusus jauh2 aku kena pikir 5 6 kali la...kalo setakat KL,,Melaka,,PD ke,,aku stuju je..tp utk yg jauh2 ni,,,hmmmmm..tp teringin g SARAWAKKKKKKK!!!.....uwawawaaaa



Esok (Jumaat) akan amik cuti sbb malam ni en.suamey mahu pulang ke kampung halaman di Jerantut..Aku pun da lama tak balik sana..Asik MIL dgn FIL je dtg KL..hehehee....


Till then..............




moral of the story:
1) don't ever getting late to the airport! bia kita tunggu airplane..dia tak tunggu kita!
2) prepare ur cash b4 going to anywhere!
3) i love u bb ;p



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...