Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, March 9

How it's started

ceyyy,title post mcm ape je..hehee

ekceli aku ase nak tulis something yang bule jd kenangan untuk anak aku yang bakal lahir nanti (InsyaAllah). Starting today, itupun kalo aku tak malas nak hapdet blog, aku akan coret ape yang aku ase, ape yang aku alami sepanjang proses yang penuh excited nih. (ayat2 aku ni,mcm da lame sgt tak menulis!)

Macam mane tau +ve pregnant??

Alkisahnye gini..orang yang da kwen ni akan slalu watchout menstrual dia....betul tak..lepas honeymoon, period aku dtg mcm biase..circle pon biasa, 5 hari. Then, pada awal bulan 2 aku kena p outstation di Penang. Aku tak taw angin ape mase kt sana,aku ase sangat tensen.. adela smpai pegawai tu takot tgk aku.aku ckp “sorry la,mood tgh tak elok, nak period kot!” Supposely period aku mmg kena dtg time tu klo diikutkan pd circle dia..

Ok, cite Penang kite tutup. Bukak minggu baru, aku mule ase sakit prot yang amatla sgt2…mcm senggugut tu..ok, da bajet nak period la ni..tp tunggu2, x dtg2 jgk.Perot sakit ni toksah nak ckpla,memang xley nak tido meniarap langsung. En.suamey lagi la xley ‘tekan’..hehehee

Disebabkan kerisauan yang meluap2 oleh en.suamey (sbb time dia keja aku slalu sms ckp sakit..sakit…sakit..hehee) time dia balik keja malam tu, die tros pelok aku, usap perot aku ni then ckp “Mas (opismet en.suamey) ade belikan UPT tok b. Tgkla kot2 ade beby ke”. Time tu aku ase nak tergelak kuat...sbb aku tak ase pon mcm ade beby dlm perot ni. Then en. suamey cm kecik ati aku gelakkan dia..hehee. Takmo risaukan dia, aku pon bangunla p toilet nak wt test tu..(wat test time malam ok,,pukul 12 lebih gitu)



 And taraaaaaa….








pic taken: 18/2/2011





Tak sampai 10 saat, result ni kua..double line.... Laki bini tgk UPT tu mcm tgk ape je..dua2 speechless,senyap utk beberapa menet..hihiii. Pastu aku still cm x caye..tny kt en.suamey,,ley caye ke benda ni? En.suamey ckp kalo x, esok kite p cek kt klinik…heheee..Baca balik instruction kt kertas tu, dia cakap better test dibuat waktu pagi untuk result yg lebih tepat,,tapi aku wat tengah malam pun memang clear dabeline tu..


 Dan malam tu berakhir dgn laki bini ni takle tido..
ingat2 balik memang ase kelakar..

Esoknye g cek kt klinik bwh umah tu..testnye pon same je.Dr. pon xdela nak cek perot ke ape.die juz tnya bile last month 1st period n dia calculate ckp almost 5weeks da beby..hehehee. Dpt ubat asid folic n mc for that day.Ngeeeeee~

Aku mule ase mual-loya-muntah pada 24/2/11. Masa tu aku ade kursus kt hotel Grand Continental,KL. Tengok makanan pon ase da tak best..Selalunye kalo p hotel, mknn sume sedap2,besh2..tp tah nape time tu aku ase tak slera pon. Makan pon kuar balik.Paling pelik n kelakar, satu hari tu aku bwk mak aku tido skli kt otel nu..tetibe bebau busuk.aku tnyla mak aku, “mak kentut ke” mak cakap tak…bape menet pastu aku bau lagi…”mak kentut lagi ke?” Mak aku fedup da..ahahahahaaa. Mak ckp “mane ade..idong tu da sensitip la tu” Tros lari g toilet, aku pon munnnn…kan setel tu! Huhuuu

Tu jela kot citer masa awal2 taw peknen.Alhamdullilah, memang rezeki awal..Orang cakap bunting pelamin but aku tak rasa gitu sebab aku masih sempat period sekali selepas honeymoon..


So tips untuk korang yg nak anak cepat ni, set your mind free..Jangan stress sangat fikir nak anak cepat..nak anak cepat..Just enjoy your marriage & pastikan masa yang berkualiti bersama pasangan.






Daaa



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...