Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, September 29

11th Check-up:SAKIT HATI dgn DOKTOR KKIA P9 yang PEMALAS!

Arini mood agak spoiled!

Pagi2 da dapat call dari mak katanya flight haji pada 13.10...nangis okeh! sempat ke tak mak tgk aku bersalin..huhuuuu..EDD aku 19hb..nak gosok2 bb mintak keluar tgk dunia awal buley tak?? 37minggu da matang kan.. ;(

Pastu rini jugak ada appointment kt Klinik Kesihatan Putrajaya Presint 9.. (amik kau,,memang saja tulis penuh2,supaya bila ade orang google,,keluarla ape yg aku nak story nih!). Macam biasa la check urine, hb, masuk jumpa misi.. Condition aku skrng ni tak berapa nak sihat..batuk da 2 3 hari..batuk teruk jugakla..sakit tekak n perut aku ni kalau terbatuk...Macam da janji last check up,,misi yg aritu cakap today's dating dgn doctor untuk wat scan/ultrasound.. Misi yg cek aku td pun ingatkan pasni masuk bilik 12 jumpa doc..Pas da clear dgn misi, aku g tunggu la q untuk jumpa doc..

Tapi alangkah sakitnya jiwa raga hati ni bila aku masuk je,doc tu cek buku pink,suruh aku baring, dia tekan2 je perut aku..Setakat tekan2, misi tadi pun da buat,,cek kepala bb kat mana..

D: "kepala da kat bawah" 

dlm hati aku ckp `dari minggu2 sudah aku cek,kepala anak aku mmg da kt bawah sokmo!` Then aku macam tunggu la dia nak scan ke menda..dan2 ko nampak mesin scan yang old school tu kt sebelah kan! tengok2 dia suruh bangun...

D:  "DAH"

Aik??? aku pun bangunla..Pastu duduk sebelah doc tu then aku tanya

A: "Batuk saya ni tak bahaya ke? sakit perut batuk2 ni"

D: "Takde pape,,nanti saya bagi ubat.nanti scan kad kat farmasi"


A: "Tadi misi tu cakap kena scan"

D: "Misi mana yang cakap?" 
(sambil bukak buku pink tgk nama misi tp takde,pastu cek dlm pc,ade nama misi yg refer aku ke doc ni)

D: "Oh ni,,pandai2 je..misi baru lagi ni.."

A: "Doc, macam mana saya nak tau air ketuban saya cukup ke tak, uri ok ke tak?"

D: "Yang tu kena tunggu 40minggu baru kita scan,,buley kira"



Coiiiiiii,,dalam hati aku cakap ape punya doc la ni! ****** la!Bukan aku tak penah cek air ketuban, uri ni, tapi aku memang saja nak report dari klinik KERAJAAN! yela,,aku esok nak bersalin kat spital KERAJAAN jugak kan!  Lagipun da masuk 37minggu memang patut la ko sebagai DOKTOR pantau kesihatan pesakit kau! Kena bayar ke mesin ultrasound tu? Bukan gaji kau da beribu ke? cuba bagi perkhidmatan yang elok sikit pada pesakit! aku da berkobar2 nak jumpa anak aku,,nak taw dia ok ke tak kat dalam ni! dah teruja  sebab dari check up lepas cakap rini dating scan dengan doktor! Kena tunggu 40 minggu jugak ke baru nak scan? masa tu kalau ape da terjadi buleh patah balik ke???????????? 
(fyi, sepanjang peknen ni,hanya SEKALI sahaja ultrasound dibuat..tu pun masa kandungan 21 minggu.time tu supposed da nampak gender,tp doc KK yg wat scan tu cakap tak nampak lagi! coii,,menipuuuu la...aku da scan kat private week 18th lagi,,by dat time doc da bagitaw da gender anak aku! nampak sangat kan doktor2 kat klinik ni memamg macam hareeem!)

Balik tu aku sms la dengan asben ngadu macam2..Sedey kot! da la sedih tak abes lagi teringatkan mak nak g haji..pastu DOKTOR **** ni pulak wat jiwa aku sakit! Memang tobatla,,kalau lepasni aku ada rezeki mengandung lagi,,aku tanak da wat buku pink,,check up kat KLINIK KESIHATAN PUTRAJAYA PRESINT 9..Baik aku bukak buku kat Klinik Jameaton..Setiap bulan aku tabur RM50 untuk check up..itu lebih baik dari menahan sakit hati dengan klinik yang bagi perkhidmatan 
PERCUMA tapi HAMPEHHH!



dah,,makyong nak layan Al-Quran lagi bagus..Bia sejuk sikit hati ni



7 comments:

  1. mmg kn..last time yumie jmpe doc kt poliklinik ayer keroh ni pn sme gak.doc indian pmpuan..bese doc or nurse yg akn ltk tisu alas kt seluar kte kn??ni die suh yumie wt sendiri sume.tgk gaya die cm geli2 n takut2 je nk wt sume tu..pstu scan just tnjk jntg baby je.bkn nk terang details ke pe..bek le kte g scan kt private je..nk kte rmai org tgu time tu,xpn..hangin jgk..huhu

    ReplyDelete
  2. @Yummie
    -tula kan.bkn hegeh sgt nk scan free,tp takyahla tunjuk sifat keji pemalas tu.

    ReplyDelete
  3. sabr lalink....doktor tue dh slah step dgn i ari tue...i dh lapor kat my bos...:-)

    ReplyDelete
  4. Sabar ye lalink..biasala..gov kn..manala org xkata psl kk gov ni.mmg teruk.emy cek kt p9 skali pon xpnah scan.alasan sbb emy ada cek kt hsptal ptrjaya yg mmg akn scan perut tiap2 bln.so tiap2 bln emy jmpa baby.cumanye xnmpk pe pon.juz tau cndtion dia je la.mesin depa kn old skul sket.emy brsalin 37mngu gak.tp nasihat emy baik doa byk2 kasi lahir ckup 40 mngu.rsau tkot ada apa2 prob dgn baby..

    ReplyDelete
  5. huhu..mmg xpatut betul dr tu...
    dia cnfirm ke 40w waniey x bersalin lg...
    nk deliver nanti, dr akan rujuk kat buku pink jugak..kot2 ade complication...
    kalo xde maklumat buat ape...hadoi....

    ReplyDelete
  6. haaaa saya rasa ni doc same yg buat hal ngn sy kat kk p9 ni. bilik 12 jugak. memang pemalas doktor tuhh.. ee sakit hati

    ReplyDelete
  7. @dear all
    -pengalaman la dengan doc ni.kalo bule pilih doc mmg tobat xnk doc kerek ni.

    @Amal
    -bilik 12 gak eh.doc sama kot..wt keja ikut dan je.igt org dtg check up sesaje je ke.itula beza servis govt staff n private kan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...