Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, February 23

MyDear Warehouse Sale 2012.jom korang!

wahhh..tetibe ko beblogging ye Waniey..ape yg ko nk kecohkan tu.hahaaa

alaaa..aku bukan abaikan blog,tp spoila nk story mory tp xde pix..kan aku hapdet via fon.setting fon ni aku xretila...huhuuuu..so tulis pjg bejela tanpa gambar picisan adalah hambar okeh T_________T

ramai mommies sume dok gebang pasai expo2 kt klcc n mv eh..aku xde pulak keinginan hati nk gi.ehehe.sbb tau mst packed,parking pun mst cm haremm kan..lg pun brg tak sume murah..kalo Pureen sale tu aku gagah la jgk...lol!

tapi W/S ni aku nk sgt2 g..MyDear Warehouse Sale.sebab keSatu: aku baca review comment kt web sns,mostly kata murah n bebaloi esp yg cr high chair,stroller,walker etc..Sebab keDua: gile babas kilang dia dekat dgn umah aku! evrytime aku terlalu jln situ mst aku bermonolog dalaman "bilela mydear ni nk wat sale.mau bergolek aku g."..okeh bergolek tu tipu..kena nek keta la.kalo tak bertelur dahi...aku kan da pindah Puchong.so dekat je dgn kilang mydear nih.harusla aku berzikir2 kt telinga asben utk pegi..almaklumla surirumah aka penganggur mana ada duet sendiri.hahaa.korg tau modal aku nk g sana aku ckp nk cr stroller fan utk Haeqal..semata-mata kann.kalo da alasan tu mcm2 ko bule cipta.hahaa

so esok (Jumaat) pas asben blk keja aku akan serbu g sana..sale start from 23.2-4.3.2012 9am-7pm

jom korang,,kita g..sape tak taw jln roger ai...**tetibe tukar jd ai.haha**



Tuesday, January 31

Cloth Diaper..serious aku jatuh cinta!

assalammualaikum..

da lama waniey tak share ilmu kt blog ni kan...blog pun da suam2 kuku je..rasa rajin barula ada entry baru =p

korang mesti tau pasal cloth diaper @ CD kan..sape tak taw tu,adehhh,jgn jadi mak la..heheehee..ekceli waniey da lama beli cd ni since preggy 7bulan lagi..masa tu beli bukan atas kesedaran ape2 pun,just suke2 je sbb diaper dia kalerful.sighhh...kebetulan pulak masa tu rajin mengoogle psl cd ni pastu trjmpa blog yg jual cd ni..masa tu pulak dia tgh wt sale,so ape lg,dgn kuasa hujung jari,maka terrrbelila 8 keping cd.

lepas bsalin aku tak terus pakai kt Haeqal eventho da beli size yg fit from NB...sebabnya bb time tu kecik lg,lgpun popo byk..kalo kejap2 buka,salin cd,kesian pulak..so aku decide pakaikan cd ni bile Haeqal da tegap sket..

Haeqal 3month: Askar wataniah

Haeqal 4month: makin bambam

yang aku perasan klo guna disposible diaper-DD,memang banyak sungguh aku melakukan pembaziran..bayangkan kalau haeqal popo lebat,jap2 mesti nk tukar baru..sebabnya muntot anaknda aku ni xle lekat popo lama2,dia penggeli..pastu stail xnk popo klo diaper tu da ade kencing byk..ngade kan anknda aku..eh,,manja..hahaa..Masuk 3bulan,aku tekad untuk gunakan CD..dan2 pulak Haeqal cirit lepas kena cucuk 3bln ritu..Memula kekok jugak nk uruskan cd tu..bukan ape,aku tak reti nk manage popo yg melekat kt insert tu..rajin jugak aku berSMS dgn akak yg aku beli cd ni,dia byk bg tips.Alhamdullilah,hasilnya,aku skrg menggunakan sepenuhnya cd untuk Haeqal..cuma pukul 10mlm je aku tukar guna DD sbbnya aku xnk tido Haeqal terganggu..bule je nk pkai cd time tido mlm,tp kena bubuh 2insert,aku xnk bubuh sbb nti muntot anknda tebal sgt.hehee..tapi aku still bjimat sbb hny guna 1keping dd je =)

so pada ummi2 yg baru nk try berCD ni,aku sokongla sgt2..bukan saja korg dpt jimatkan duet tp jugak selamatkan bumi..cer imagine,1 dd tu amek masa bertahun2 untuk lupus..ishhhh..utk housewife lagila aku galakkan korg pakaikan cd pd anak2korg sbbnya korg ade masa utk tukar n basuh cd ni..yg ada ank ramai lg bagus,bule pakai cd ni turun temurun..errr lagi satu aku dgr2 cd ni bule dijual balik..ehh,,even cd 2nd hand pun masih tahan jugak tau..korg tukar ajela insertnye =)

**Tips menggunakan CD**
1. prewash CD anda atleast 3x utk kuasa penyerapan yg baik
2. jgn rendam cd lebih dari 2jam
3. jgn risau jika kaler popo x hilang lepas anda rendam/basuh insert tu sbbnya kaler popo akan otomatik ilang bila anda jemur dibwh panahan matahari =)
4. lepas 4buln penggunaan,basuhla insert menggunakan Sunlight..ni aku xigt pasai pe,tp nti aku buat ajela..heheee
5. jangan guna softener/clorox pd cd or insert..A BIG NO-NO
6. untuk bb yg heavy wet (byk ceng),insert leh tahan 3jam..pastu just tukar insert dia je..cd masih bule gunakan yg sama
7. ade 2jenis cd,button n velcro.aku prefer yg velcro (mcm stripe kasut skola tu) sbb mudah =)
8. yg latest cd All In One (AIO) insert da mmg dijahit skli pd cd.aim nk beli cd ni nanti.mau ngetest kt Haeqal ;p





p/s:sabtu ni exam kastam..harus sediakan stok ebm utk Haeqal..kita tgk mcmana abah dia jaga Haeqal sorg2 nnt.heheeeeeee

Tuesday, January 24

Haeqal 3 month

Hola DDD :)
Punyala lame x on blog,,taw2 je ramai bloggers da slamat melahirkan ank ye...lepas ni korang pun jd mcm aku jugakla,tak dan nak menghapdet coz bz dgn anak! Hehehee

My dear aisya pun da selamat melahirkan bb gurl..wahhh,bulela i booking ank dara u nanti..kikiiii..

Hmmm,,haeqal is 3months n 6.4kg now..sangatttt sihat n sangattt cerdik...sanggattt baikkk! Tido mlm pun da lena skrg.....



Haritu g cucuk 3bulan alhmadullilah haeqal tak demam pun ;)

Okes,tata

Tuesday, December 27

PERCAYALAH setap ANAK itu memberikan REZEKI

3minggu tanpa menghapdet sebarang entry!syabas umi waniey..heheee..gitula hakikat menjadi mak.ko nk terberak pun risaukan anak!

memang hari2 aku online,tp BW je tnpa meninggalkan jejak komen kt blog korang..ampun yeee..

haeqal,anakanda kesayangan umiabah ni da berusia 2bulan++.alhamdullilah,semakin bersemangat haeqal ni..masa timbang sebulan 4kg,timbang 2bulan naik 5.2kg..pipi pun makin labuh,daging berketul2..geram tgk anak sendiri...buley...hahaa..

tapi yang sedihnya time anak tak sehat..aduiii,kita pun rasa susah hati..haeqal demam lepas kena cucuk 2bulan.pulak tu jangkit virus batuk selsema dari aku,lagila teruk kannn!sedih hati bile dgr haeqal batuk2 pastu susah nk lelap sebab hidung tsumbat..tapi haeqal ni sanggggaaatla bagus sebabnya dia tak menangis terpekit jerit macam baby lain..dia sakit pun nanges jap je..huhuuu

Haeqal 2month: demam lepas kena cucuk

abahnya sayang betul kat haeqal.memang hidup kitorg berubah betul bila ada anak ni..haeqal jd priority.rezeki pun semakin murah..masa berpantang pindah ke rumah baru,, skrg pulak asben da tak keja syif lg...dulu hidup serabut jgk bile asben keja syif,nk main dgn haeqal pun terhad..sekarang ni,every weekend abahnya bwk haeqal jalan2..hehee

m2b yg xlama lg nk deliver mesti korg tak sabar nk tgk,mendidik anak sendiri kan..tgk anak membesar merupakan perkara yg paling gembira..macam status fb aku dlu:

"married+having baby:my life is completed n i enjoyed motherhood journey.."

daaa

Sunday, December 4

Disaster Pureen WH Sale..aicehhhh

tajuk ko tak agak2 ye waniey!hahaa

erkk,entry ni tak bergambar ye..tula nak citer betapa sesaknya pureen sale ni.den nk amek gmbr pun xde mood..lgpun aku update pki hp ni,payah nk upload2 gmbr..hehee

waniey smpai lbh krg kol 12,jln mmg dr traffic light da jammed.parking kt tmpt biasa,bangunan sebelah bayar $3 per entry.masa sale bulan julai aku tgh peknen,skrg ni da ada bb mmg agak mencabar jugakla.umpan haeqal susu byk2 masa dlm keta..nanti xla dia meragam sgtkan..

bjalanla 3beranak ni g sale tu.nasib baik asben dokong haeqal pakai carrier bag tu,so takdela lenguh tgn sgt.smpai je mmg umat melaut la kannn..asben da tekanan da.hahaa..so dia bagi wallet,dia dok tepi jg haeqal..umi soping sorg2..ngeee

utk sale kali ni mmg aku xpuas round.tak pegi sume tempat sebabnya sume tmpt packed.aku terus melulu ke tmpt baju,tp sayangnya baju murah2 suma da hbs..tinggal yg reject je..aku belek2,dpt la 8lai baju suar $3.pastu beli 3psg bb socks,detergent serbuk beli 3pek.diapers beli 2 pek,1 liquid detergent n 1liquid cleanser

Q nk byr toksah nk ckpla....panjanggggg gile....nasib baik kali ni diorg wt 2 tmpt byr, kt area diapers n area baju..so area baju macam kurang orang,aku byr kt situ la...takes about 20mins jgkla beratur..huhuuu

Overall sale kali ni aku ase tak bestla sbb sakit jiwa tgk org2 yg sorting baju tepi2 jln tu..tamakla diorg ni,,amek baju byk2 smpai org len xdpt beli..huhu.pastu aku ase kalini harga naik sikit.cthnya napkin n disposible underware.xsilap aku masa beli disposible u/wear julai lps $1 je sepeket,tp kalini $4..aku baru nk beli byk2 stok utk travel,tp tgk mahal,xjadikla beli :)

utk korg yg nk g esok (ahad) aku suggest g awal2 if nk beli baju..tp klo nk beli selain baju,korg dtg after 2pm pun da lega rasanya..

ok..haeqal nk netek dah!hihiii..bye

Thursday, November 24

Pureen Stock Clearance is BACK!!

Yeahaaaaaaa.the most waiting sale nih!
jom ramai2 serbu Pureen sale ni kt seksyen 19,pj pd 3-4 Disember 2011 nih.

Sekian

Wednesday, November 16

Haeqal turns a month

ampunnn..mesti ramai ingat blog aku ni da berkubur..simptom malas nk menhapdet blog,tp jln2 kt blog org rajin pulak..cuma tak tinggal jejak komen je.hehee

16.11.2011 
arini genap usia Haeqal sebulan..time flies! mengikut appt,patut rini haeqal kena p cucuk kt KK..tapi disebabkan abah Haeqal keja syif,kitorg bwk Haeqal p cucuk kt Klinik Jameaton semalam..nama pun private kan,ko dtg cucuk time mlm pun xkesah..

ekceli smlm g klinik tu sbb risaukan mulut haeqal ni mcm berlendir.tp pas doc tgk,dia ckp normal je..oh berat haeqal sudah 4kg..suke betul umi dia,semakin bsemangat nk BF,bia lg cepat haeqal membesar.hehee.time cucuk haeqal nanges jap je xsampai semenet pun.baek sungguhla anak umi ni.hihii



oh ye,alang2 berhapdet blog,nk menjemput bloggers dtg ke majlis akikah haeqal pd 27.11.2011 ahad di No.96,jln nusaputra 1/1b,bandar nusaputra,puchong..haeqal da x duduk Putrajaya da.hehee..jemput dtg ye =)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...