Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, July 12

Pre-Raya Cookies! Edisi mengidam



Makyong ni,,puasa pun belum,da tempah biskut raya bagai! aihhhh

Tapi aku bukan nak mkn time raya pon,tetiba napsu nak makan cookies sekarang.Kebetulan pulak ada iklan kt umah aku ni jual choclate chip cookies ala-ala Famous Amos nu.Aku tanpa menoleh kiri kanan terus grab nombor tepon akak tu,sms dia nak 2 balang cookies terus! amik kau..Rasa pun idok lagi kan..Terliur punya pasal tengok gmbar cookies tu..hehehee

terliur ok!


Dan tak nyempat2,,mintak akak tu delivery secepat mungkin,,bukan nk tempah untuk raya pun..hehehee..InsyaAllah,esok cookies tu akan sampai..Mintak-mintak ler sedap kann..Kalau sedap,aku tempah lagi 5 balang untuk stok raya! heheehee

Lagi satu aku da order jugak Tat Nenas..Yang ni akak 1 opis yg buat..Da rasa aritu,,not bad la..Ekceli nk order untuk makan2 sekarang jugak,,tapi akak tu cuma amik oder untuk raya je,paling awal dapat pun time puasa..hukhukkk..frust sungguh! tapi nasib akak Anita bermurah hati kesiankan makyong ni,,dia bagi 10bijik tat free..Terus ngap on the dot!

Tiap kali musim raya memang 2 jenis biskut ni la jadi peberet aku..Aku suke gak gentel biskut famos amos ni.Amik resipi dari internet,pastu pandai2 adun sendiri.. memang melebih-lebih la aku punya coklat chip..Selalunya port buat biskut raya ni kat umah akak aku, Uda yg dok kt Slim River..Dia ada banyak oven yang besar2 tu..Peralatan pun sume cukup..Sebabnya, Uda n asbennya memang wat kelas memasak..Tapi tu buat time anak dara la..Bila da bersuami ni pergerakkan terbatas la sikit..Susah kot nak balik Slim River, asben bukan senang cuti wiken kan..Nak buat kat umah sendiri tader oven pulak..dududuuuu


mak punya stail tat nenas camgini la ;)


Mak pulak tiap tahun biskut wajib dia buat ialah tat nenas..Memang mabeles la kan kalau air tangan mak sendiri yang buat..tapi satu benda yang pelik sikit,,aku ni kurang suka inti tat..NENAS tu..Aku lebih suka biskut dia....Kadang2 kalau makan tu,,suka korek nenas tu dulu..heheeee

Okla,,memang merapu lebih je ni..Bosan bila asben takde kt umah..nak tunggu asben balik pukul 1 pagi,,mungkin tidak...Tapi dia balik pun mesti aku sedar sebab terasa ada orang gomol-gomol..sweet tak asben makyong..hahaahaa

Jom kita tido ye beby..


p/s: malam ni nak mimpi makan cookies.. cian anak umi ni dapat umi kuat makan!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...