Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, November 28

temuduga...sighhhh

lama kan tak berbeloggg


malasss.heeeehhhh

Isnin lepas 26.11.2012 gi tebiu dpli jqaf ambilan Januari 2013....iye jqaf okehhh...ai bukan ustajah pon..tapi mungkin rezeki kot..selama ni mintak kpli dpli tak penah pon lulus Mtest.huauhuaa..punyela tak pandai kannnn..

tula den tekejut bila dpt tebiu jqaf ni..maknenya for the1st time ler lulus mtest..kuiikuii

pepagi buta dah kua ke institut pendidikan kampus antarabangsa (ipba)..nasib asben cuti,angkut sekali ank bujang dengan masyam tak mandi pg.hiiii

meh aku share experience temuduga ni..kot2la ade yg nak tau n boleh jgk jd rujukan korang..


ada 3 sesi:

1) ujian bertulisbahasa arab dan jawi - b.arab ni dia tnya feel,nahu..tapi yaa ampuunnnn,,aku tak tahu so ade gak tinggal jwpn kosong...yg jawi pulak dia bagi ayat contohnya: profesor dari universiti kebangsaan malaysia sedang bermesyuarat dengan ahli sains falak...ok,,korang kena taw tulisan jawi terkini...

2) perbincangan berkumpulan - ni okla kot..interviewer bagi soalan,then discuss..i.viewer takan masuk cmpur,diorg tgk je..macam aku ritu kena tajuk Imej Guru..

3) temuduga individu - yg ni nak cakap cuakpun tak,nk cakap rilek pun takk..disebabkan aku orang ketiga ditemuduga,so dapatla sikit tips dari kawan lain yg da setel..diorang sume kena kaw2cakap bhs arab...omakkk aiii aku pun nebesla..aku bukan power ponnggg.so teros diskas dgn member,buat skrip ringkas,hafal intro diri je..klo i.viewer tny lebih2 aku sengih jela..kihhkihh
nak masuk tu sila ketuk pintu,bagi salam..jalan sopan santun n berdiri selagi tak dsuruh duduk okeh! ada 2 org i.viewer,laki n pompuan..sila panggil tuan puan ye..bahasa kena jaga..masuk je dia akn belek fail kita..dia tengok aku dgree sains politik dari uia,teros tanua,macamana awak yakin nak jadi cekgu jqaf dgn degree awak..glupppp..hahahaa
pastu dia mintak aku intro diri ncerita aktiviti masazaman u guna bahasa arab...aku? alamakkk hazab la kannn..aku just stated ismi bla bla,,,askunu fi blabla,,umuri blablaa..tu je...hahaa..pastu aku ckp.,maaf tuan saya kurang fasih berbahasa arab..hehh
then dia bagi teks quran,sila baca dengan tertib n bagi hukum tajwid..yg ni ok kot..hehee..pastu doa bagi pulak teks jawi,kita baca...alhamdullilah,dapat baca dengan lancar siap dapat pujian lagi......ala a aku taw diorg sajeamik hati sebab aku failed bab arab tadi..huhuu
pastu dia tanya dah kawen ke,sangup hantar le sabah sarawak ke...ko anggukkan sajorkkk..hahaha
pastu setel..taderla dia tnya soklan misi visi pendidikan ke ape ke...senang je...tapi tula tak tawla ade rezeki le tidakk...yg penting aku dah try all out..huhuuuu..



okehhh,nanti ade update terbaru aku story lagih...korang doakan aku yek!
sory byk typo..malas nak ngedit.lol

1 comment:

  1. dah dpt ke keje tu? moga segalanya dipermudahkan olehNya...

    salam kenal dar group SCFM ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...