Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, March 13

Review Kawen: EDISI PENGANTIN BASI

Ok teruje tengok blog berupdate.hehee..lepas gian dapat pakai lappy boleh bubuh gambar banyak2 sampai muntah.ngeeee 

entry ni lame da dok dlm draft je.kesian kan..kononnye nk cite psl wedding aku dlu.cehhh..Aku nikah pada 01/01/2011.pagi nikah,tghari resepsi...iye,,ai pengatin tahun baru...Satu dunia cuti time anibeseri aku..sile jeles.hehee..
Sejak kawen aku tak penah wat review2 pasal wedding aku..bukan ape deknon,aku kemain bz (ayat cliche)..biasala pas kawen sebok jaga asben,keja lagi kannn..lagipun lepas kawen trus pregnant..tettttttt....kemain laju proses kannnnnnn..hahaa..ok tamo cakap banyak,kita layan gambar pastu aku citer yek!


ni pose WAJIB ada kaannnn.saat kissing2 gitu..auwww



Husband's side


Aku kan peranten bajet.tujuan wt pelamin just nk bgambar je..no renjis2 ok..pelamin aku upah rm700 aje.fresh flower.lupe nama vendor.


ni gambar stok perasan.mekap upah member.nikah+sanding rm150..handbouquet adelah DIY ye adik2.huhu (dasar penjimat!) Baju nikah upah jahit rm80.Veil pinjam Shelin punye.hehe


Kasut Nose rm49 jek.Baju sanding tu kain songket.beli kain n upah jahit kat Bright Sail,Masjid India..for both L+P= rm350..murah sangat compared sewa kt butik..pastu dapat simpan for whole life..hehe



Cincin+Gelang by encik Habib.Total damage tak taw..(biasela time ni kopakkn duet bakal asben..haha)



Hantaran aku-asben.DIY jugeks ye..aku bagi:
1. Transformer Limited edition miniature 2. Nokia N900 3.PS3 4.Jam Puma+Sunglasses 5.Al-Quran+Kain pelikat 6. Tapai 7.Davidoff perfume 8.cupcakes 9.Buah2an 10.Coklat 11.Sirih


Hantaran asben-aku
1.Henbeg+kasut Sembonia 2.Notebook Acer 3.Jam+Sunglasses Espirit 4.Perfume Davidoff 5. Al-Quran 6.Buah 7.Coklat  8.SR Cake 9.Sirih

Adekbradek aku.Makayah bz melayan tetamu.


 Ni gambar bertandang ke Jerantut.bersiap kt hotel Firdaus.Baju upah jahit kt rawang rm150 jeeee...kain dibeli oleh asben.Veil ulangpakai veil sanding.heeee


Semua aksesori adelah SDN.BHD. Aku xamik mane2 butik pun..Goodies bag pun adelah DIY..Ye,aku pengantin gigih!

Katering aku upah Ekhwan Services. RM10.20/pax
Hidangan tetamu
Hidangan pengantin
Pelayan
Khemah 5+Meja+kerusi+Scallop
Kek 3tgkat


Photographer pulek aku upah member abang aku.Mushi & Fendi...Diorg ni lakibini..Member UM abg aku..Upahnye hanyala......RM400.heheee..Memang itu bajet yang aku letak dan diorg sudi terima..Lagipun saje tolong member kann...Dahla pakai 2 DSLR,amik gmbr nikah+resepsi+outdoor..rm400 je beb! Tapi hasil keja diorg superb..Siap bagi edited n unedited pix adelah lebhkrg 200keping..



outdoor kat Taman Botani,Putrajaya.Shot esoknye (2/1/2011)


Honeymoon pulak aku idokler pegi obesi..atenye mana nk cekau duet kann....tapi sangat berterima kasih kat akak aku-Along yang sudi sponsor/bagi kitorg duet rm1000 utk g memadu asmara.hahaa..so kitorg jalan Penang-Kedah..


ok tu jela kot..review daripada pengantin basi!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...